Turist I Nevvan!

Ja jag har knappt vart här i tre dagar än men hunnit med en hel del:)
Det va en seg resa hit som vanligt, så man e ju lite sliten så att säga.. men roligare o vara ute än att stanna inne på rummet (vilket jag ant gjort om det inte vart så att yusufs syster och hennes man e här o semestrar) :)
 
Det är första gången jag träffar någon ur yusufs familj i verkligheten (inte på skype el facebook) så jag va lte nervös:) Men allt har givetvis gått jättebra, o med hjälp av traslator på telefonen så har vi tagit oss fram genom gatorna i två dar, för o kolla på runt på alla turistgrejjor som man måste kolla in när man e här i NYC:)
 
Jag har helt enkelt vart lite turistguide (inte den bästa kanske;)) för Yeliz o Turgai :) Yussan e ju busy som vanligt o när han inte e busy så sover el äter han.. min man<3 
 
Men vi har kollat in: Brooklyn bridge, 9/11 towers (som fortf är under uppbyggnad), sprungit runt i fanacial district, tagit staten Island ferry för o få en glimt på frihetsgudinnan, promenerat till china town o lite i china town, vart på natural history museum, besökt den "lilla" century 21 och även besökt lite affärer på 5th ave:) Jag har inte gjort alla dessa grejerna så många gånger själv innan, så ibland har jag vart lite of de tour med men fortf haft tillräcklig koll iaf:)
 
Lite bilder på detta:
 
Har vart två jättebra dagar so far, även om inte mina fötter tycker de.. OMG säger jag bara! Jag kan knappt gå här hemma ens.. vattenblåsor stora som 5or, o svullna röda o fula.. Sen har jag fått ont i benen pga att jag försöker belasta-av fötterna på olika sätt när jag går.. såjaa..haha:)
 
Yusufs syster och man är väldigt trevliga o snälla (såklart):) De kan inte så mycket engelska så det blir svårt att förstå varandra ibland, men det har funkat jättebra endå:) Jag har haft jättetrevligt med dem ute på gatorna:)
 
I går dock så blev jag överraskad av dem båda två:)
Vi åkte till lacoste butiken på 5th ave o de verkade ha en plan, de ville köpa presenter till mamma och mormor.. de frågade om råd, o vilken tycker du, o skulle du kunna prova dessa, du har samma stl osv.. När vi väl kom ut från butiken började de mixtra med påsarna o packa om o så.. när de var färdiga så vände de sig om o sa: For you! o gav mig en påse med en jättefin plånbok, o ett par jättefina skor:) Jag va inte beredd o de hade lyckats får mig o tro att de var presenter till familjen;)
 
Tack så jätte mycket Yeliz o Turgai! :)
 
Blir till o inviga dessa fina grejjor idag:)
Får se vad vi hittar på, yussan ska vara med idag iaf. Lutar åt empire state building el nått sånt:)
 
Hoppas ni alla hemma i Svedala har det bra o fint! (dock bör alla sluta gnälla på det "varma" vädret) You DONT know what you are talking about;)
 
*ciao*
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Jennilie

Sv: Så snällt av dig att svara på frågorna :) Och tusen tack för dina underbara och fina komplimanger, så söt du är! Kram

2012-07-29 @ 19:41:18
URL: http://dayswithjen.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0