New York vecka med Karin!

Ja denna veckan har jag haft det för bra här i Nevvan! För Karin har vart här <3
Vi kommer nu gå igenom veckan i bilder (massor av bilder). Lördag till lördag;)

Ja i lördags bjöd Karin hem mig till henne o Jansen i Queens. Jag har inte vart där så mycket kan man väll säg, så det var exotiskt;) Vi tjötade o myste med the o snacks mm. Lekte även med lilla Tacos;)





Så mysigt så:) Tacos e för övrigt grymm på kurragömma med sin röda igelkott! I miss animals! Ska krama sönder alla djur när jag kommer hem på besök..<3

På söndagen hamnade vi i west village.. shoppade lite glamm till Karin o vänner på Marc Jacobs butikerna mm:)





De ligger 3 stycken i samma korsning typ. Men de fjärde hörnet var det Magnolia Bakery som hade hand om.. o det märktes;) Kö utanför för att få tag på lite goa cupcakes! Goa äre men njaaa köa vet jag inte.. Detta är tydligen den första av butikerna de öppnade:)

Efter detta så hamnade vi i Godisbutiken "sockerbit" för o handla lite salt, o sen hamnade vi på vinbaren o käkade lite gött o drack viiin! Jag fick ju egentligen inte göra det än.. men jag fuskade.. Karin e här o det måste firas!;) Jansen kom förbi efter jobbet oxå o hägde med oss! Toppen söndag!

Onsdagen gav mer äventyr..



Vädret var toppen o Yussan o jag skulle möta Karin i Chinatown för lite fotmassage o käk!



Jag o yussan i väntan på bussen! Soligt o vackert vare.. luktade tillo me vår i luften:)

Vi gick till massagestället o fick omvårdnad.. mmm så jäkla gött! 20 dollar för 30 min knåd, o sen känns det som du dansar på moln! Man mår som en prinsessa! Yussan ville dock ha hela kittet o gick oxå på backrub i 30 min, o då gick jag o Karin o käkade nåra 1 dollar dumplings.. Mumma!!



Så här lyckliga såg detta paret ut efter lite knåd! Happy faces!:D

Karin o jag drog vidare in i chinajungeln medans Yussan drog till Century 21. Gick in på en fräck markand med massor av spännande grejjor! Inte direkt som resten av USA:) Torkad fisk som godis? neee tack... men gärna torkade mini krabbor;)







Vi övergav dock china town för astors place o japansk mat;)
Har aldrig testat så detta såg jag fram emot!! Karin har ju koll så hon tog mig till ett super ställe!



Dock ingen aning om va stället heter, för de hade ingen engelsk skylt!
Vi va lite tidiga så vi fick lite tid över att plåta;)









Karins kompis skulle översätta va det står nedanför, så vi får la hoppas det inte för illa;)

MAAAT!
Jag gillar mat o detta va go mat..







Lite som tapas, man beställer in några smårätter o så käkar man på bara:)
Min favvo va ost springrolls!





Den sista rätten som kom in var dock enorm! Vi kunde inte äta mer så vi fick 17 be dem packa ner de till oss;)
Men gött vare!

När vi fick notan, så fick man även en liten kopp med rosa socker!?
Jag tänkte att de va la nått man skulle shot-a i sig.. men ikke!



De va socker till SOCKERVADD!!
Jag blev superycklig för 17.. därför jag ser galen ut på bilden;)
De hade en maskin på vägen ut o där snurrade vi ihop lite vadd:D



Den blev ju inte så stor då jag va lite ovan;) Jag hade 17 sockervadd i armen på jackan, i håret, i o ögonfransarna..
Men gott vare o smakade persika o jordgubbe el nått:)

Mycket trevlig dag/kväll!

I går fredag var det dax att vara lite kulturella..
Jag har ju vart här ett tag nu men fortf inte vart på MoMa (museum of modern art). Men igår tog Karin o Jansen med mig på detta! Gratis på fredagar mellan 4-8:)







Jansen känner konsten;)





En av mina favvosar! Rolig:)



Denna är oxå en favvo! Den är dock enormtstor!









Busig o går över linjen;)









Weiihaaa USA!



Gänget!;)

Efter 1,5 timmar i ett överbelarmat museum, så var det dax för hemgång.. i pissregn! Men va gör det när själen är renad av all denna fina konst!;)

Jag som inte än hade käkat mer än frukost, klockan halv 8 på kvällen hade bara ett mission. föda! Jag hamnade på shake shack.. mums! en shakburgare o ostpommes o lemonad.. Im in heaven! Får säga att jag e väldigt impad av deras pommes.. som klarade att hålla sig krispiga under resan hem, som tar 45 min minst i rusningstrafik! Inga degiga sega som andra hade blivit! Good job!

Jag har haft en super vecka nu när Karin har vart här! Kan knappt vänta tills hon bor här fulltime!:)

För övrigt så är det ju typ bara 4 veckor kvar tills jag kommer hem till svedala.. Samtidigt som det ska bli så kul o träffa alla igen o de nya tillskotten mm.. så har jag sjuk ångest.. Jag vill inte lämna yussan här ju! Vill ha honom med mig under tiden jag e i sverige o sen kan vi åka tillbaka tillsammans!;) Drömmen vore det!;) aAn e mitt hjärta o det är bara såååå underbart att vara här med honom! Älskar dig Yusuf! <3

Håll tummarna för mig att jag kommer in på skolan jag sökt! Pls;)

Nu ska jag dega lite med en film denna slappiga lördag!

*ciao*






Kommentarer
Postat av: Myran

Tydligen betyder den skylten från japperestaurangen "bar fight" eller ngt liknande sa Mai! HEHEH! Asroligt! :D Inte så farligt som vi trodde hehe! XXXXXXX haft en toppenvecka med dig puffan!!

2012-02-26 @ 01:34:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0