Puffie-häng vid olika tillfällen!

Ja jag har ju lyxen/turen att ha puffan här denna gången <3
 
Detta är ju givetvis fantastiskt!
Vi kan puffa runt på stan o leva livet o njuta av Nevvan tillsammans:D Hon visar mig sina goa matställen som jag inte träffat på än o jag ska väl visa mina små guldkorn jag med;) Men Karin äter ju asiatisk mat.. det gör ikke min man. Så jag e lycklig att jag kan få testa på både japanskt, koreanskt o thaii! Nomnomnomnom..
 
Jag har Remby (foto/kollage program) gratis här på bloggen i två år tror jag de va, så det blir en del sånna bild kollage:) Går lite snabbare o ladda upp en bild med flera i än o ladda upp 20 bilder, en o en.. Man kan ju dock inte klicka up dem i stort format då, men det kanske e lugnt?;)
 
Så detta var i Korea Town, som typ ligger precis vid Herald Square, el ja nära iaf:)
Hade aldrig testat innan men de va mucho gott.. lets eat it again! Det va glasnudlar o lite bbq o tofusoppa mm nomnom..
 
 
 
I lördags ville vi dricka viiin o käka götttt...
Vi möttes upp på Pierre Loti där vi beställde in en lyxig hamburgare med blåmögelost o goa grejjer på, o till detta matchade vi med ett fantastiskt roseee vin..hehe rose o hamburgare var godare än man kan tro;)
 
Efter gott rose blev det gott rött.. en flarra per skalle va lago för oss;) Efter det vandrade vi (jag karin o yussan) till apple store uppe vid centralpark för o möta jansen när han slutade jobbet. Där utan för på 5ave så beskådade vi nått nasty.. två äckliga kackerlackor hade hittat upp till vägen o sprang som galningar fram o tillbaka för o inte blir platta.. såå creepy:(
 
Detta är i från idag, när jag o puffan möttes upp för lite fika som blev sen lunch.. THAIIII.. blev sketa goa nudlar (Phad Thai tror jag de hette) med kyckling... nom nom nom..:)
 
Allt handlar om mat känns de som.. men de e för att mat äter man knappt hemma.. el ja jag e ju från svenneland o brukar ju vara så duktig jag kan, med hemma lagandet av mat;) Men jag tror 17 de flesta äter ute minst 50% av veckans alla mål.. de e liksom mer naturlich här:)
 
Efter maten tog vi en liten promenad till en närliggande park.washington square park el nått tror jag:) Mysigt va de iaf o bara hänga där vid fontänen:) Vovvarna badade o ungarna badade, de vuxna badade.. ja alla typ badade;) Vi köpte kokkos-isglass o snapples oxå medans vi satt där o njöt!
 
Jag filamde en lite snutt oxå.. inte mycket till film förutom sötaste puffie då;)

enjoyy!
 
 
 
Nu ska jag försöka ta mig i kragen o ut o springa lite ... vet inte ens om det är möjligt i denna kleeetiga värmen.. men måste göra ett försök iaf:)
 
*ciao*

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0