Sockerbit!

Hysteriskt fint väder igår (verkar vara detsamma idag) så vi bestämde oss för att dra till Cetral Park o götta oss i solen lite:)

Men först ville jag dra till den svenska godisaffären i West Village som heter sockerbit. Ganska nyöppnad va jag förståt, men guuud va bra när man får lakrissug! Jag va exalterad när vi anlände till plats.. komma in o känna godisdoften av svennegodis.. feels like home för några minuter:)







Killen som äger det stod i kasssan o det va nästan enbart svenskar i butiken när vi kom:)
12 dollar för lite gott candy blev det hahah.. men så väl värt det;)

Yusuf va impad av butiken o gick även o hejjade på alla där inne på svenska;)
Jag älskar ju salt..



Men inte alla som gör det.. ja tror han stoppade in 4 olika sorter salt i munnen o varjegång denna minen o så fick jag ta över ;) sen tog han inga sånna mer.. jag ville ju inte slänga nått av mitt 12 dollars godis;)



West village är sjuktmysig o skulle mer än gärna bo där.. dock inte lika billigt;)
Massor av mysiga hak, söta butiker o annat "trendigt"





Efter godiset blev det matpaus och promenad till Union Square som ligger ganska nära.
Yusuf ville uppgradera till den nya iphone4s så vi drog runt till lite olika AT & T butiker för o kolla kötider..

Inne i en av de stora butikerna så stod vi o väntade på att bli uppropade, vi stod o spanaderunt, pratade mm.
Då ser jag en kille som står i en kassa o väntar, o jag tänker fan va han ser ut, o varför känner jag igen honom så väl??
*tada* Maddes hjärna började arbeta och kopplar sjömanshatten o alla smycken mm till: Peter Seipen!
Så det här är det första jag ska få hitta i kändisdjunglen? en svenne kändis.. Känner mig både glad/förvirrad o besviken!;) Glad/förvirrad- för att det är konstigt och, besviken- för han inte är nån kändis som jag diggar el för han e svennekändis. Jag vill ju se nån storkändis;)
Jag får väl ha tålamod, och försöka hålla utkik efter Backstreetboys som karin sa;)



Ja efter detta spännande moment drog vi vidare. Vi skulle ju till Central park o götta oss i solen, men vi drog runt o kollade på allt annat så länge att solen han gå ner o jag va svintrött.

Vi tog oss tillbaka till Time Square där vi delade på oss. Jag drog hem med mitt godis o Yussan till gymmet..
När jag nästan är utanför port autority så springer jag på ennu ett ansikte jag känner igen.. en tjej som är ett år äldre än mig o har gått på samma skola som mig hela min uppväxt. Åsa skolan pratar vi om då. Jag känner henne inte dock  men endå så knasigt att man träffarpå människor här av alla ställen.. hon kollade på mig länge o jag kollade på henne o så gick vi vidare;)

Vi får väl se vad resten av tiden här i nevvan har att erbjuda i kändisväg o bekantskapsväg:)

*ciao*

Kommentarer
Postat av: Karin

BACKSTREETS BACK ALRIGHT!!!!!!!!

shit 12 dollar!!

Men det ar sa vart det anda nar man e sugen!

Hade de massa saltlakris eller?



PUSSSSSSS

2011-10-06 @ 17:35:29
Postat av: mlemlan

vem var åsatjejen? :)

2011-10-07 @ 00:38:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0