Shake shack!

Ja jag e ju fortf helt förstörd av förkylningen, men hoppas den släpper snart:)



Såhär ser det ut i väntan på bussen;)
Jag bestämmde mig för att det va dax att ta mig ut igen efter helgens karantän, o det såg jag framemot.
Bestämde träff med mannen efter skolan o som vanligt va vi hungriga;)

Vi började vandra uppåt för att hitta nått att äta, då passerade vi ett ställe som heter Shake Shack! det står ofta flock o köar på utsidan o jag har vart nyfiken på va som är så specielt med stället?
Det ser ut som vanliga burgare, men nått magiskt måste det ju vara med dem om folk köar för o komma in?

Det va ingen kö denna stunden så vi passade på att testa:)



Beställde vår mat o fick snällt ställa oss o vänta med denna mackapären i beredskap:)



Vi beställde två shack burgers o cheesefries o en jordgubbsshake o iste!
Får ju säga att det va väldigt gott, men om det va överdrivet gott vet jag inte;)
ostpommesarna va grymmegoda iaf!





Jag vet inte om shake shack ursprungligen kommer här ifrån men jag har fatta det som det iaf. Ligger en shake shack i central park som är ett sånt riktigt gatukök (svensk stil). Detta har jag fattat det som att det ska vara den ursprungliga, med korvar, burgare, milkshakes o pommes o så:)

Jag kan tänka mig det igen:)



Efter detta så va ju planen att åka ner till financial district o leta upp FIKA på jakt efter prinsesstårta.



Vi hittade det tillslut o gick in för att hugga lite tårta äntligen!!

Men ja, jag kan bara säga att jag är besviken.. de kallar sig svenskt fikaställe? det enda svenska där inne va väl det ena biträdet o hallongrottorna. Fanns inget annat som var typsikt svensk "Fikabröd".. såg ut i disken precis som på alla starbucks som du kan hitta över hela manhattan. Pumpa kakor o youghurt med bär o honung.. besviken va ordet iaf!

Prinsesstårtan/orna va slut oxå.. jaja:(


Yusuf o jag drog runt lite i området när vi endå var i krokarna. Detta är i nån park nära Staten Island Färjan!













Dessa djuren finns det mer än gott om kan jag u säga:)
De är sjuksöta med. Såg säkert ett 10tal på samma plats.


Vi promenerade mot ground zero för o kolla på den nya byggnaden de byggt upp. Jag hade inte sett dem förut så det va väl lite najs:)
Vi tog en snabb runda inne på century 21 som ligger precis bredvid. Men vi klarade det inte så länge.. jag va helt slut efter 3 timmar på hatten. Jag ville hem o vila! Yussan ha nog blivit smittad av mig då han knappt orkade nått han heller. Vi åkte hem, men tog en runda förbi starbucks för en jordgubb grädde frappe <3 Nått ville jag ju ha för o stilla sötsuget när jag inte fick tårta;)

Idag har jag vart ännu kassare än dagarna innan. Förhoppningsvis stormen före lugnet?;)
Jag har vart duktig o tagit tag i alla ekonomiska aspekter. det är ju lönedax nu:)

Nu snart shopping på Pathmark!

*ciao*


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0