NYC here i come!

Ja då va det dax att äntligen dra i torsdags då. My goooood va det är skönt att äntligen komma fram till dagen då!
De som är mig närmast vet ju såklart vilket stress mosnter jag varit o det har inte vart kul för nån inklusive mig själv;)

1000 saker att fixa o göra, räkna o pula.. *phu*

Packningen va spännande med.. för va 17 ska man ta med sig??
Jag ska ju vara där den större delen av vintern så jag räknade ju med masssssor av vinterkläder:)
Vinterkläder väger mer än sommar kläder, osis! :)





Jag fick med mig både mamma o pappa till flygplatsen som jag ville:)
Viktiga grejjor det där!

Försökte få ta en bild som jag kunde ha på telefonen som bakgrund.. o detta är resultatet av den photoshooten i kafeterian på Landevetter;)





Vockert mamma o pappa!



All stress jag haft innan resan har gjort att jag inte kännt mig specielt nervös.. det va inte fören jag satt o kollade på planet som jag började tänka lite mer på vad jag ska hitta på:) Naaajs:)
Jag åkte med KLM som jag brukar göra! De är bekvämt o allt brukar funka:)


(lilla planet från gbg till ams)

Dock va planet 45 minuter försenat från amsterdam, men vi kom fram till JFK 2 minuter efter den tiden vi skulle vara där så det va ju inte direkt nån skada skedd:)
Bara gött o slippa sitta på planet längre.. nu blev det en rutt som tog 7:15 tim/min.

Väl framme så blev jag ju sjukligt nervös för border kontrollen (som vanligt) ;)
Men jag hade sån jäkla tur, så jag behövde inte köa så länge.
Jag satt i precis i början av planet så jag va snabb ut och typ gick i 110 för att snabbt komma till kön fram till kontrollen. När jag kommer fram ser jag att det typ står max 20 pers o köar så jag trampar på ännu fortare.. o ja jag kom typ först i kön o stog max i 10 min o väntade:) Jag slängde en blick bakom mig precis innan jag skulle gå fram till kvinnan i båset.. OMG från de 20 till säkert 300 pers el mer hade nu köat upp bakom mig.. Lyckan var total!:D

Kvinnan i båset va väldigt tråkig dock inte otrevlig men def inte trevlig heller! Hon frågade mer frågor än vanligt men inga läskiga som tur va:)
sen så sa hon ok o välkommen! Phuuuu finally inside! USA here i come:)




Startade telefonen o fick mess från Yussan att han telefon skulle dö närsomhelst så om jag inte såg honom vid utgången så skulle jag gå till blå parkering 106.. ok no problemas tänkte jag:)

Fick mina väskor o va JÄVLIGT nöjd med att det flytit på:)
Kommer ut o jag ser inte Yusuf så jag försöker ringa o som sagt den va inte på som jag visste, så jag dra mina två feta väskor till parkeringen o letar, o givetvis ser jag ingen Yusuf.. jag drar in till hallen igen för o se om jag missat honom. Alla taxi chaffisar började svärma runt mig o sa att jag va vacker o säkert behövde en taxi.. whaaat? jag ville mörda alla chaffisar just då;)

Ställer mig svettig o trött o bara glor på allt o alla o hoppas se Yussan! (tilllägg: två väskor 21kg vardera o två handbagage) tillslut ser jag min stjärna som letat efter mig med!:) perfekt!

Gött o åka bil hem till weehawken, med en grym chaffis (som med tycker jag va vacker);)
Väl hemma så va jag så trött att ögonen gick i kors.. min man tag hand om mig o gjorde det sovvänligt o stoppade om mig så jag kunde sova! göttans!

Medans han jobbade lite så smygfotade jag honom.. man blir ju som sagt aldrig för trött för o titta på den där hetingen;)



Första dagen i Nevvan sov vi till typ 13-14 o tog oss ut vid typ 16 för o kolla in möbler från en lgh som nån flyttade ut ifrån. I en timma var vi där o ALLA va turkar o pratade inte engelska så det va ju spännande;) jag förstodväll inte så mycket;) Men alla bad om ursäkt för att det inte va så trevliga.. dock förstår jag ju att det inte känns så naturligt att snacka engelska med enbart turkar när bara en är svenne lixom.

Efter det va både jag o Yussan så hugriga att vi bara tänkte mat andades mat trånade efter mat.. vi gick till nån turkisk resturang som Yussan kände ägarna till o vi fick massor av käk.. gravido kan jag ju bara säg:) Jag smygfotade lite (därav telefon bilderna på yusuf, svårt o smygfota när nån sitter o pratar med dig rakt framifrån;))





Shnögging!!!:)



Inte lika snygg dock:P



Vi började med fetaostrullar o nån turkisksallad, sen så tog jag nån kyckling med ris o youghurt. Medans Yusuf tog turkiska köttbullar (platta köttbullar? mer pannbiff om jag får bestämma) sjukligt gott iaf:)

Sen va det dehär med telefon.. vi fattade nada .. jag vill ha ett kontantkort men hittade inte det bara massa annat chaffs.. men nu har Karin hjälpit mig så nu kan vi fixa rätt:)

Nu ligger mannen o sover för han kom hem 4 imorse efter att ha jobbat nattclubb.. jag stanna hemma o sööööv istället! sjukt trevligt!

Jag ska kolla serier o käka innan vi drar in till stan igen för o fixa allt som ska fixas:)

Se Yaaa!

*ciao*

Kommentarer
Postat av: mlemlan

min släkting fixade ett simkort till oss från t-mobile. annars verkar ju standarden vara att allt är inbyggt i telefonen med sim o så. konstigt system ;)



skönt o höra att du kommit fram ordentligt, stoora kramar till dig :)

2011-10-02 @ 01:00:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0