Lördag, söndag, måndag in Nevvan!

Ja då kommer nästa inlägg:)

Jag glömde ju lägga till mina egobilder, förra gången jag uppdaterade, så de kommer här:





Tog bilderna mest för att visa mig själv i min fina tröjja, men det blev inte så mycket bra bilder på själva tröjjan mest konstiga vinklar;)

Ja i lördags va det ju sådääär roligt att vakna.. Jag hade fått i mig en del öl så jag va väl lite "dålig" dan efter.. Men såå värt det:)

Yussan o jag bestämde att det va dax o lämna in lite tvätt, då tvättkorgen höll på att svämma över. Så då är det ju inte så att vi har egentvättmaskin utan vi lämnar in skiten o så fixar nån annan.. mycket trevligt, men klart det är ju inte gratis. De tar påsen, väger det, man payar o sen hämtar man det några timmar senare:D Minimum man betalar är 13 dollar men då är det 5 kilotvätt. för det priset, sen så tar de ett belopp per pound.
Vi hämtar det rent o vikt o man man kan bara lägga in det direkt i hyllan! najs:)

Efter att fått i mig en hel "footlong" från subway så kännde jag mig lite mer återställd, o redo för mer äventyr:)

Yusuf jobbar ju på Empire Hotel så jag bestämde mig för att följa med denna lördag då jag testa på att vara lite promoter jag oxå. Mayra o mina nyfunna bekanta ville gärna kolla läget på tjusiga empire rooftop.



Men det är en poppis klubb så efter 12 är det svårt att ta sig in. För de är noga med antalet personer i huset mm.
Tyvärr va mina buddys lite sena så det blev ingen klubb för dem..:( Men jag va inne o fick min goa skumpa att dricka:) Sjukt mycket folk! O jag har en väldigt duktig pojkvänn som sliter som ett djur när han jobbar!
Vi avslutade med amerikanska pannkakor på vägen hem! namnmanmanan!

Söndagen va lugn o sansad med ett besök till hatten för o hitta ett cover till Yussans nya Iphone 4s. Han va ju en av de första att få tag på en;) Så rolig telefon dock. De har en röststyrd hjälpreda i telefonen som hjälper dig men nästan allt. Inte ett enda knapptryck behövs:)

Vi blev som vanligt hungriga när vi hamnade i stan (även om vi ätit innan) så vi åt gatuståndsmat... o ja det skulle jag aldrig göra sa jag.. men Yusuf visste ett specielt ställe där de har god o fräsch mat! Det va tillomed kö på båda sidor.. så jag tänkte det måste vara bra käk;) O jaaa det va sååå gott! kanske kan tänka mig det igen;)

Vi strosade omkring o helt plötsligt så hittade vi ett bageri.. o inte vilket som helst!



Magnolia Bakery!
HAr bara hört talas om detta bageri. Vet att det brukar va kö in och ut mm. Sen så är de ju kända genom 6 and the city serien. Vi fick köa men inte så länge.

Vi köpte två, jag en chokladcupcake med chokladfrosting o yussan en vanlij vanilj cupcake.



De blev tyvärr skadade i transporten hem, men fortf sååå goda. De va ju inte direkt billighets cupcakes heller, då de kostade 4 dollar styck, men det va de så väl värt för en gång;)

Väl hemma deckade vi av trötthet..

Måndagen va bittersweet då jag fick vakna 8:45 för o väcka min man, så han kom till skolan i tid såklart. 8 dagar to go innan transfer. Så det bittra var att vakna men det sweet var att jag fick somna om när han gått;)

Jag degade mig tills han slutade skolan vid 3 o vi möttes upp för o käka på vår stammis resturang som det nu blivit. En turkisk resturang som vi kan käka för typ runt 40 dollar el mer o typ paya hälften:)
En kompis till mannen som har stället:) Perfekto!

Jag håller på att gå igenom hela menyn så jag vet va jag gillar mest;)
Den grillade laxen var deftivt nr 1 på min lista so far.
Vi blev så mätta så vi bestämde att gymmet va lite för tätt inpå maten så vi gick till bryant park o relaxade lite:)











Massor med Judar ÖVERALLT denna dag.. tydligen nån högtid som firades!





Efter denna mys pys stund så drog vi till gymmet o träna lite. Jag testa nån ny träningscykel.. den känns idag kan jag lova;)

Jag hade ju lovat Pannkakor ett tag, så när vi kom hem så blev det ett försök till det..







Jag kan ju säga att det är inte lätt o göra utan redskap, utan "vanliga" ingredienser, o med gasspis.. Men efter typ 5 misslyckade pannkakor blev det 15 "lyckade";)



Han ser ju nöjd ut iaf:)
Dock äter ju inte alla pannkakor om vi.. så det fick bli med tarditionella tillbehör al la sweden o även turkiska tillbehör som ex. kalkon, ost o fetaost;)
Gott blev de o nöjda är vi;)

Efter denna dag deckade jag som vanligt!

*ciao*



Kommentarer
Postat av: Anonym

Vad ni är söta ihop, ingen nyhet iofs men ville ändå skriva det =) kram kram

2011-10-18 @ 22:23:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0