Fredagens & lördagens äventyr i New York & NJ

Ja då va det väl dax för en liten uppdatering igen då;)
Jag kan ju inte påstå att jag har MÄNGDER med spännande att infa om men nått kanske faller i smaken för er som orkar läsa mitt dravell;)

Jag har nu vart här i ca 11 dar o men det känns som mycket mer. Jag tror det är för att jag nu vet att denna gång har jag ingen hem resa o tala om det närmaste, så allt där hemma känns mycket mer längesen än va det egentligen är! *knasigt*

Måste dock berätta att mina föräldrar är nu mer proffs på o skypa:) Mamma&Pappa<3


Fredagen va lugn.. Jag va ju på gymmet dagen innan som sagt o jag kom fram till att jag behövde en större väska gör att transportera mina gymm grejjor i. Så det blev projekt under fredagen. Jag tänkte jag ville ha billigt o enkelt, så jag drog till Kmart vid Pennstation. Jag va helt säker på att jag skulle hitta nått fult o billigt.. men ikke! hade bara resväskor o ryggsäckar, vilket jag inte ville ha! Så jag drog vidare o letade på HM mm. Men ikke där heller. HM är inte riktigt som hemma men nästan. Jag avbröt mitt letande o gick in på mitt älskade Victoria secret istället. Bara för att kolla o dofta på alla goa grejjor de har.

Tur jag gick in där, för jag hittade va jag letade efter i denna överfulla affär (sjukt trångt, pga tuuusen människor. man va ivägen ÖVERALLT).
Jag ville ju ha nått enkelt o fult o det va precis va jag hitta;) Dock var gränsen för fult el fräckt går är ju ganska tunn el?;)

Tada!





U got to love pink right?;)
Lite dyrare än vad budgeten tillät.. men men!


Efter mitt fantastiska köp var jag väldigt utmattad!
Jag drog hem till mannen<3
Lite fredags middag/mys innan han var tvungen att åka o jobba natteklubb!

Jag har ju dock fått lite dille på svenska filmer, så alla änglagård filmerna är nerladdade (även den nya), så jag hade o göra tills Yussan va hemma igen;)




Lördagen vaknade jag väldigt tidigt o va rastlös, så jag drog till gymmet så fort jag kunde... fort va det ja.. det tog 1 timma att ta sig till manhattan  denna dag.. 4 bussar körde förbi mig när jag väntade för att de va så fulla.. helt fel tid att åka må uppenbarligen. Måste notera alla tidpunkter så jag vet när det stockar sig;)

Jag försökte ta bilder på hur det köade sig till tunnlen o i tunneln men vet inte om de är så bra:





Sen så tog jag lite "miljöbilder" men svårt då solen va emot mig.





Som ni ser, inte så bra bilder el roliga bilder. Jag spelade in en film oxå, för o visa omgivningarna lite. Tänkte det kunde vara roligt för de som är intresserade av det:) Tänkte jag skulle försöka göra det lite oftare om det funkar bra o lägga upp klipp:)



Kan ju säga att det va SJUKT varmt denna lördagen. JAg tog ju på mig för jag trodde det va "kyligare" än va det såg ut, så det vart så de senaste dagarna.. nä men ca 30 grader bara då.. peeeewww.. jag va helt slut efter att ha bara ståt o väntat på bussen!
Tack gode gud att de har AC på NJ transit bussarna:)


Svettig promenad till gymmet, svettigt pass på gymmet, svettig promenad (efter dusch);) till bussen..


Yussan va i full gång med att städa här hemma. Tillomed nån olja för golvet hade han dragit på. Duktig;)



Efter det va vi hungriga... o gick o handlade...... Handla ALDRIG när du är hungrig brukar man säga va?
Vi va nog inne på Pathmark i en timme el nått. Vi vågade knappt ställa oss i kassan. Vi hade ju ingen aning om vad vi skulle få paya för kalaset;) Vi stjälade en kundvagn av nån oxå, då vi upptäckte att våran lilla korg inte räckte;)



Ser kanske inte så mycket ut men det är massor:)
Det blev en go middag med kyckling o pasta iaf. Sen så massa goda kakor o juice!









Väldigt smarrig juice <3 Lemon & rasberry!
Donnan som håller flaskan är ju inte lika smarrig dock:P





Men det bästa med att handla hungrig va att vi hittade de här.. så smarriga.. jag kommer bli fet!
tack gode gud att jag har gym att gå till;)

Middag o Mys även denna dag!


Sen har vi då en väldigt het turkisk man, som är så snygg att han får en egen photoshoot av mig innan han ska ut o jobba igen:)









<3

Att jag ens släpper honom utanför dörren såhär..
Det är jag som stylat hår o kläder.. så jag är personlig stylist fredag o lördag;)

Gahh.. jag har nu skrivkramp, o datorn verkar glöda sönder snart.. !

Men som sagt det vore kul att om de som faktiskt läser ville komentera lite:)
kul med lite feedback när man skriver, så man slipper känna att man skriver ut i luften. Vet ju att folk läser men inte vilka o så:)

*ciao*

Kommentarer
Postat av: Anonym

Jag läser så gärna :-) Så kul att läsa om dina eller ja era bravader ;-) När jag sitter och väntar på färjan för att komma till stallet, ja du läste rätt.. Färja.. Så är det perfekt att läsa lite marazupalami blogg ;-) kram kram

2011-10-09 @ 22:35:51
Postat av: mlemlan

jag provade typ alla kakor o.godisgrejor jag kom över under vår resa, men.just den oreon var nog enda jag faktiskt slängde för jag tyckte den var så äcklig, haha :)



det är skoj o läsa nu när jag nyss varit i "din" stad :) får man be om dig shoppinghjälp om du vill o kan? :)

2011-10-10 @ 03:35:33
Postat av: Laura

Ååå jag tycker det är så roligt att läsa dina blogginlägg. Du är så rolig flikka lilla!! =) Längtar till jag kommer, då jävlar ska vi göra NY osäkert =)

2011-10-10 @ 12:16:14
Postat av: Cat

Jag läser jag läser jag läser! Vill besöka snart ;)

2011-10-10 @ 14:14:02
URL: http://Blogg.catindra.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0