Downtown, beer, mecanicalbull, fun!

Ja det har vart några busy dagar det senaste men jag har inte haft energi att skriva nått fören nu:)

Kommer inte ens ihåg va jag jag gjort i början av de dagarna sen jag skrev sist;)
Men häromdagen va vi i allafall iväg till stan för att fixa Yusufs pappersarbete, och med min träningsvärk var det inte så lätt att hänga på kan jag säga då;)

Men först drog vi till språkskolan som han är så glad att kunna lämna:) Vi fixade allt där o drog sen vidare till hans nya skolas kontor.. tjusig byggnad där man fick bli fotad, lämna id och få en biljett för att få komma in!
Phu, men det gick fint o alla va nöjda o glada. Det roliga med mitt namn är att jag har mitt andranamn skrivet först i pass o på körkort mm. Så för det mesta heter jag Ann nuförtiden;) men funderar på om jag ska börja kalla mig det här för att göra det lättare för dem.. jag vet inte allt va de kallar mig när jag ger dem mitt namn, men oftats blir det "marlene" o det är ju INTE mitt namn.. har börjat säga att de kan kalla mig maddy oxå då det är lättare;)

Nog om det.
Nu över till viktigare saker:)
Vi drog efter skolbesöken till century 21 som har öppnat en ny butik precis vid Empire Hotel. Mycket fräsch lokal med massor av grejjor som vanligt;)

Laura hade ju en önskan om att få veta lite mer priser mm.
Kläderna jag köpte va bra grejjor för lågt pris:) Det enda som egentligen va lite överpris va tröjjan från HM.

Brallorna: 10 dollar + tax = 72 kronor
Orange tröjja: 17 dollar + tax = 118 kronor
Skor: 27 dollar + tax = 195 kronor
Blå tröjja med skärp: 39 dollar + tax = 270 kronor

Det vill säga helt ok:)
Men Laura du kommer ÄLSKA Forever 21 och century 21, specielt den sistnämda!
Hittade en Betsey Johnson dress som kostat 350 dollar o nu bara kostatde 70 dollar!! Jag ville såå gäääärna haaaa! men får hoppas den finns kvar efter lön:D

I LOVE NYC:)



I fredags blaev jag med bjuden av Mayra att hänga på ut o göra tjejsaker. TACK! Jag vet inte om det blev så tjejigt men kul hade vi i allafall:)

Jag vimsade runt in på Hatten tills hon var klar hos tanläkarn o jag passade på o va turistig o filmade filmer åt er som läser:)

Första filmen visar Time Square i dagsljus, o en andra är bryant park från lite avstånd:








Bryant Park är så mysigt!
De höll på att ta bort fontänen nu o förbereder för skridskobanan. De har gratis skridskoåkning när vintern äntligen är framme:)





I bakgrunden kan man se det stooora biblioteket:)

Jag satt här i parken o läste lite medans jag som sagt väntade på att Mayra skulle blir klar hos tandläkarn. Tillslut ringde hon o jag skulle begemig till 8th street och astors place.. ok Madde visa att du kan hitta nu! Jag tog tunnelbanan till en station som skulle vara nära men fortf viste jag inte vilken riktning som var rätt.. tricky.. men efter ett samtal till Yusuf som hjälpte mig lite så hittade jag dit:) det va typ 100 meter från stationen jag va ju nära iaf:)

Jag mötte Mayra o hennes syster som kallas för cheese, mycket fint extra namn;)
Vi gick till en salong för o fixa ögonbrynen, va mycket spännande att de hur de gör.. trådar o grejjor haha:)

Sen frågade de försiktigt, dricker du? (hahahaha) O jag sa: klart jag gör, jag e ju svensk.. bjuder lite på alla fördomar! De ville åka till en bar i Brooklyn som tydligen serverar texas-öl till bra pris (de är från texas) så de brukar dra dit för o känna lite hemmakänsla. Najs:)

Så Brooklyn o Bedford ave. blev det:)


Cheese o Mayra under bilden av texas-öl loggan.





Alla som hänger runtomkring är så stylish o coola.. like it:)
Denna fina tavla hängde över vårt bord.





Chicken trail spelas o öl dricks!
Det va happy hour så ölen kostade bara 1 dollar!
Ja ni läste rätt.. 1 dollar, 7 spänn med tax. vanligt pris 2 dollar.. hahaha. Sveriges ölpriser är på tok för mö el?;)

Cheeseballs fick man gratis.. så gött o de va helt ok!:)







Sen så gav vi oss in i spelvärlden, då några Australiensare frågade om vi ville spela mot dem.. jag kan inte, har aldrig provat, visste inte ens hur man ska hålla "pinnen";)
Men kul va det iaf:) Vi förlorade o e ganska säker på att det va mitt fel;) Men e man inte bra på detta så e man kanske bra på nått annat?;)

Över till det som jag kanske skulle vara bra på..

TADA!!









Jag bara ägde kossan totalt! Dock va jag vääääldigt skeptisk till en början då jag hade kjol.. men jag lyckades hålla trollerna ur bild;)

Va välldigt skojigt:)



Mayra va grymm hon med! Så mycket bättre än de andra brudarna i kön:)





Mitt sällskap under kvällen!
Tjejernas roomate Danny kom lite senare o joinade oss:)

Vi drog till hatten igen o höll oss nere down town.. vi hamnade hos nån vänn till sällskapet o vi stannade där tills jag kännde jag behövde dra mig hemåt.. totalt så drack jag öl från 5 på ef middagen o slutade vid 3 på natten.. jag va både trött o rund under fötterna.. tack för taxis:)

Jag drog till Marquee för att möta upp min man som jobbade!
Sakna honom massor såklart;)

Vi drog hem eftre en BIG hamburgare:)


Jag tror detta får räcka för detta inlägget. Det blir för mö annars:)
Kommer att till inlägg inom kort;)

*ciao*






Kommentarer
Postat av: Laura

Å century21 har jag skrivit upp på min lista:) fanns det fina märken där? Jag längtar sååå till NY! Vad roligt att veta lite priser. Jag är så avis för att du lever "the american dream" :) det är ju MIN dröm:) ses snart

2011-10-16 @ 21:04:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0