Turtle Bay o Breaking Dawn!

Ja i fredags var det dax för att umgås lite med Mayra o comp:)

Hade dock missat att se medelandet, så jag blev lite seeen.. Men bättre sent än aldrig;)
En kompis till Mayra hade tydligen bokat en happy hour, på ett ställe som heter Turtle Bay, o frågade om jag ville komma dit o joina. Klart jag ville det! Man får ta vara på tillfällena att träffa folk när de väl vill, jag har ju inte nån JÄTTE stor vänskapskrets ännu;)

Jag va ju som sagt sen, o givetvis va bussen sen.. brukar gå var 5e minut.. nu fick jag vänta 30;) OK kanske inte så farligt, men då vet man att det är kö i tunneln med.. väl framme på hatten skulle jag från ena sidan till andra. Jag skulle till 52 th street o 2 ave. Jag hade ju aldrig varit där innan, men jag var smart nog o googlade innan jag åkte, så jag hade en bra bild av utsidan i minnet:)

Tro det el ej, men jag hittade dit:)
Där sa jag kompisens namn i dörren, o fick ett fint armband som skulle ge mig billig dricka i baren:)

Massor av folk o trevlig stämning:)
bilder:













Detta är bara några av de som var där, men alla va super trevliga:)





Sen har vi den lilla tjuven till servitris..

Hon var överallt med denna brickan. Det är jello -shots, o givetvis ville jag testa:) Jag tog en till mig o en till Mayra, o de skulle bli 2 för 7 dollar (2 jello o två rör med nått annat i). Sen så dök hon på Danny o fick honom att dricka en shot från hennes "barm".. ja det va skojjigt o alla tyckte det va roligt:) Men vem 17 fick paya? jo jag! inte för att jag inte kunde göra det, utan för att det va så surt att hon bara tog förgivet.. tjuv;) Men nu till finalen.. fick veta att när jag gått, så hade hon tagit pengar från Danny med.. han hade inte sett att jag betalat för honom o hon krävde honom på pengar med.. Knaaas! MAn får passa sig o va lite mer hårda än va vi va;)

Men gott o spännade va det att testa nått så amerikansk som jello-shots;)

Efter det så upptäcket jag att jag tappat en 20 dollar från min ficka.. surt;)
Vi lämnade baren runt 12, o jag bestämde mig för att ta mig till Yusuf som nu hade börjat jobba på Marquee. Va som sagt på 52th street o 2 ave, o marquee ligger på 26th street o 10th ave. Men jag tänkte att en promenad kunde ju inte skada, så jag gick helavägen till dit:) Kändes ganska bra i benen efter det;) Jag sa nått i stil med att jag va tröttis i benen o kall när jag träffade yussan utanför. Han sa inget då utan vi gick in o partajjade lite..
Det va först när vi gick ut o va påväg hem som han frågade varför!? JAg berättade om min promenad.. jag hade en pojkvänn då som stirrade på mig o undrade om jag va knäpp;) HAr du GÅTT? haha..





Vi drog runt 2 för o käka lite:) MAT!


Nästa stora event va i söndags. Då var det dax för lite Breaking Dawn.. Äntligen!!:)
Som jag (vi alla) har väntat på denna film:) Den var helt klart mycket bra! Men klart inte bättre än böckerna.. Yussan följde med utan protest (han gillar inte fantasyfilmer el böcker), o tyckte tillomed att den var bra! hör o häpna:) Vi har sagt att vi ska kolla på alla filmerna från början, och har även fått veta att det är team edward som gäller;) Jag har sagt det förr o jag säger det igen, MIN MAN <3

Vi ville ju ha dricka o poppisar till bion.. yusuf fixade medans jag gick o letade upp bra platser i salongen (inget nummer system, bara först sitter bäst). Va han sen kommer med gjorde mig nästan lite paff.. ni vet ju hur en large meny ser ut i sverige.. detta va groteskt;) colan va som en stor tvåliters flaska, o poppisarna var som två medium behållare (el mer). Man kunde inte hålla colan med en hand utan två var ett måste..hjälp! Yususf såg lite förvirrad ut själv o sa nått om att han inte trodde det skulle va sååå stort;) Hungriga va vi inte efter iaf!

USA är defenetivt landet STORT;)

*ciao*




Kommentarer
Postat av: Myran

Skulle aldrig ha payat för shotsen!!

Nästa gång betala direkt istället. Det händer ofta att såna shotgirls försöker rippa en annars (även vanliga bartenders)!!!! RRRRRRRRRRR!!!!

2011-11-23 @ 17:24:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0