Karin e här!

Ja nu har Karin äntligen anlänt till nevvan:)
Som jag har väntat!

Vi hade våran första dejt i går (måndag), vi möttes upp i China town som planerat:)
Hon skulle ju visa mig sina guldklimpar o favvoställen, weiii:)

Vi gick först till en salong o fick lite fotmassage. OMG det va helt amazing o fruktansvärt på samma gång;)
30 minuter av smärta/avslappning. De börjar med ett fotbad för o mjuka upp o döda alla fotbaskelusker antar jag. Sen börjar de trycka/ klämma/ massera/ vandalisera fötterna. Det står så fint på väggen "no pain no gain" så det va ju bara o stå ut i de stunder när det gjorde som ondast:) bara en gång fick jag ut nått smärterop o hon som maserade frågade "soft?".. ooohh ja lite iaf:)
Karin var mycket duktig o o klarade av det hela perfekt;) Är dock impad, då hon fick killen som masserade henne. De brukar vara lite mer hårdhänta tydligen:/ Första foten var mycket jobbigare än den andra, så jag misstänker att man vänjer sig vid smärtan;)

30min blev 25 dollar + tax. Så ca 200 spänn:)

Efteråt kändes det som man gick runt på moln. Så skönt o så värt pengarna!:)



Efter detta var vi utsvultna, så vi bestämde att vi skulle dra o käka dumplings, på ett litet hak som karin pratat gott om:)

Hade ingen aning om vad jag skulle tycka, så jag mesade o tog bara 5 st.. Borde tagit 5 till;) Så goda! Jag kommer åka dit o käka snart igen. De hade stora påsar med frysta dumplings.. kanske kan va nått:)
Men det bästa med stället är nog priset oxå. De tar bara 1 dollar för 5 st! Det vill säga, ca 6.50:-.. det är ju nada. Man kan lätt bli proppmätt på 10 st. Jag köpte ju bara 5 o jag blev mätt, men ville mest ha mer för att de va gott;)







Vi satte oss o käkade i en park precis brevid dumplings-stället o käkade!

Parken låg jättenära City Hall, så vi bestämde att dra dit efter käket:)
Såhär kan man ju gifta sig som alla säkert vet mm. Blev några turistbilder då jag aldrig vart här innan (vad jag vet iaf).





woilaaa!

För de som inte visste det, så tar man tunnelbanan till Canal Street, för att komma till China Town.
Så även där hamnade vi, på vägen upp till 49 gatan, där vi skulle ta oss till ett ställe med billiga drinkar:)





Söta puffan <3

Väl framme på 49 th street så skulle vi ta oss till Blockhead!
Har aldrig vart här innan, men drinkarna ska vara mycket goda o mycket billiga;p

Mexicanskt ställe tydligen:)





Jess som ni ser på den fina menyn, så kostar en frozen margaritas bara 4 dollar! det vill säga 28 spänn.. Sverige får skämmas vid sånnahär tillfällen;) Det är ju ingen "mesig" drink heller.. blev ju lullig på en halv för 17;)

Karin tog en vanlig, men jag ville testa med jordgubbs-smak. Jag e ju lite känslig när det blir för surt.. Men de va supergoda!







Nachos o dipp får du som gratis tillbehör. Namnam:)

Mannen min kom o joinade oss efter en sväng på gymmet. Som typ ligger precis brevid. så perfekt:)
Deras första möte:) Kul att puffen äntligen får träffa min man på riktigt. Weiii:)





Sen så blev jag ju nyfiken på lite andra drinkar, som levererades till andra människor runtom..
En upponervänd coronaöl i en vanlig drink!?!:)

De kallas tydligen Bulldogs!
Jag testade en Pink Bulldog, o så klart va den mumsig den med! Den är dock dyrare (7.5 dollar) men då är det ju en vanlig drink + en öl sååå..:D



Så påhittigt så;)
Men ett tips: TA INTE UR ÖLEN FÖRTIDIGT!

Vi hade det jättemysigt i nåra timmar, tills Yusuf var för hungrig o ville ha mat. Som tur va så ligger ju Shake Shak bara runt hörnan. Perfekt efter några drinkar;)

Karin blev upphämtad av sin snälla Jansen o jag o Yussan åkte hem o söv!

Men viktiga grejor som måste berättas om, är leveransen från karin och från min familj!
Bilderna får tala:)



SALTLAKRITS!!! Tack fina karin för leveransen! Jag är helt överlycklig:)



DUNTOFFLOR!! Till mannen o våra roommates:) Som Yusuf har längtat;)
Tack snälla Mamma o Pappa för tofflorna! de satt perfekt på:)

Detta va nog allt för stunden:)

*ciao*






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0