Happy Thanksgiving:)

Ja då va det Thanksgiving här i amerikat. Det har jag ju aldrig firat, så det kan ju vara spännande att börja lite lätt nu då:) Kalkon o annat gött i matväg, o säkert mer än så;)

Vi bestämde oss för att åka till hatten o kolla läget, o samtidigt fixa lite ärenden som har legat o väntat länge. Byta telefoner o byta klädesplagg mm. Vi klädde upp oss lite, dagen till ära.








Jag ville göra en liten "happy thanksgiving" video till er som läser. Vi gjorde många tagningar, och denna är den som blev bäst;)



Han e en knasboll;) (o va rätt trött på mig, som ville filma helatiden tills det blev bra nog;))

Inne i stan var det väääldigt lite bilar. Vilket inte e så vanligt.. Vi skulle till forever 21 för o byta en tröja, o upptäckkte att de hade stängt av hela 7th ave nerifrån o upp:) Vi tog bilder för o visa hur man kan se hela vägen ner mot down town, o upp helavägen till centralpark, men det kommer tyvärr inte fram på bilderna.. men kul va det att stå mitt i gatan utan att oroa sig över att bli överkörd;)







Det var massor av folk överallt, men så mysig o glad stämning:)
Vi gled omkring i affärerna o drog oss upp mot apple store för o byta lite telefoner. De har ju börjat rätt ordentligt med julpyntning nu. Så fint!

Här är två favoriter jag fotade:





Ett paket-hus och ett hus med bälten o kristalliga istappar:)

Inne på apple store va det inte nådigt med folk.. måste vara väldigt jobbigt att jobba där. Ljudvolumen gör en trött efter typ 5 min.. vi var där i typ en timma o jag höll på o smälla av;) Va rätt nöjd när vi var klara. Det va också rätt spännande o sitta vid ett bord o vänta på hjälp, när en familj med 4 ungar sitter där med varsin ny macbook pro i knäet.. mamma o pappa varsin oxå.. här sitter vi o överväger 1 stackars dator o här köps det 6 st på samma gång;) livet e orättvist;P

Efter några timmar på hatten så blev yusuf uppringd av en vän, som bjöd in oss på Thanksgiving middag:) najs!
Blev att shoppa lite blommor o bege sig dit. Familjen är turkisk så det blev middag med turkisk touch:) Jag tror nog aldrig jag sett så mycket mat, för de antalet personer som var där;) Mätt blev jag o gott va det! Mycket trevlig familj, o jag kännde mig jättehemma o nöjd:)
Var dock lite oplanerat så jag fick sitta uppe till 4 på natta med min skoluppgift.. men de va det värt:)





Idag hade vi bara en sak in mind, o det va buffe på wholefoods:)
Så jäkla grymmegott.. o dessertbuffen e helt galen <3

Efter att vi svullat där så blev det lite shopping. Century 21 ligger nära, så vi drog dit. Glömde ju säga att det är Black Friday idag! (de har sjuka discounts överallt) Jag hade ju inga direkta planer på att köpa nått, men jag hittade en söt klänning, så den fick det bli:)

Bara 20 dollar (ord pris 40)





Är lite förälskad i klänningen <3

Sen undrar ni kanske varför jag står med dessa fina öronmuffar på mig inomhus?
De är en gåva från min man;) Han e så söter! sjukmysiga att ha på sig. Tack yusuf!:)



Jaa detta va nog det hela för nu.. mer kommer väl snart igen:)



Vi avslutar med en bild på mitt fina hjärta!



*ciao*





Kommentarer
Postat av: Myran

PUDDING!!!

Superfin klänning!:D

Me like!!

Sjukt att de inte var några bilar, perfa o ta turistbilder ju!

2011-11-26 @ 03:46:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0