Demonstration i downtown!

Ja igår åkte jag o grabbarna ner till financial district för o göra lite affärer mm. Väl efter alla affärer va avklarade så gick vi uppåt igen. Det va då vi passerade en liten park precis brevid ground zero. Där har de nu i några månader ockuperat platsen för o demonstrera mot wallstreet! Massor av folk o massor av mysko folk;)

Vi tog en liten promenad igenom parken för o kolla läget:)

Bilder:











Kan ju inte påstå att jag vet specielt mycket om detta, men jag vet att de som är där e rätt envisa!
Väldigt mycket rastafari-känsla iaf, dreads på typ alla el virkade hattar o annat spännade;)



En bild på boysen i samlad trupp, turktrippel:)
Från vänster har vi Hakan, Eddie o sen såklart min man Yususf!



Yussan fick en egen bild med Camp-bandet som bakgrund:)
Jag filmade en liten film på detta med, så den kommer nu!
(dock tror yussan att jag bara fotar;))





Sen som sagt så va vi ju jätte nära ground zero, så jag passade på o ta ett kort på et av de två nya byggnaderna, som är där istället för de som rasade.



Inte riktigt färdigt men de kommer nog inte dröjja så länge till innan det är klart:)


Efter detta så drog gänget till whoole food för o käka buffen:)
Så jäkla gott! blivit ett nytt favvoställe efter den turkiska restaurangen. Men jag e ju duktig nu förtiden med, så det blir inte så mycket lyx med o äta ute;)

Efter mat så skulle vi möta upp en kompis till yussan vid times square. Det va ju kvällen då, så jag passade på att filma lite. Så ni får se hur det är på kvällen med:)



Sött avslut på videon med tycker jag:)

Efter mötet där så blev det lite fönstershopping. Vill ju hitta lite klappar att skicka hem till jul:)
Hittade massor av sött, som jag tyvärr inte kan avslöja vad.. men det får vi se sen va jag väljer;)

Väl hemma så va jag matfixare, o jag gjorde min egna version av flygande jacob:)



Det va poppis bland boysen och jag va rätt nöjd jag med:)'
Dock vet jag inte va som hände, men jag fick värsta allergiska reaktionen av maten? svullnade upp mellan ögonen o ner mot näsan.. knasigt! men men jag klarade mig iaf:)

Nu ska jag plugga lite tänkte jag... :/

*ciao*

Kommentarer
Postat av: mlemlan

dom där demonstranterna såg vi med när vi var där! o nya tornen blir sjukt stora, galet. kändes väldigt stort o stå där där på ground zero, speciellt eftersom vi faktiskt var uppe i ena tornet när vi var där -98. vi gick aldrig in på själva minnesdelen med vattenfallen för det regnade så hysteriskt den dagen. låter som om du har det bra, kram :)

2011-11-11 @ 03:58:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0