Blue Smoke med <3

Jag har vart lite frånvarande i nåra dar igen.. men jag kan ju berätta va jag gjort under veckan nu istället;)

I söndags hade jag bara en sak på hjärnan, o det va KÖTT! jag har velat äta go köttbit i flera veckor nu!
Jag fick äntligen Yussan att följa med på en lite romantisk söndags middag på restaurang:)

Vi visste inte vart vi skulle käka, men vi tänkte att så svårt kan de ju inte va o hitta ett steakhouse. Men såklart va vi hungriga innan vi gick ut.. vilket ledde till att vi gick runt som osaliga andar o kunde inte bestämma oss.. Jag hade dock krav på att skulle vara en "riktig" restaurang;) Inte köa för o beställa en meny med combo el bombo, utan där man får sitta ner o bli omhändertagen!

Vi vandrade omkring länge.. o jag höll på att ge upp.. men då äntligen uppenbarade sig "blue smoke"!
Vi visste ju inte om ställ
et var bra el inte, men vi testa iaf:)



Vi bestämde (eftresom kött e dyrt o lite lyxigt) att detta skulle bli firandet av vår ettårsdag, som vi egentligen hade i september. Men då va vi ju tyvärr inte på samma ställe.. så nu blev det fira av:)



Tysköl o amerikanscider till dricka.



En gudomlig ceasar sallad till förrätt.



FANTASTISKT kött till varmrätt.
oxfile för båda, men jag fick potatiskaka o fet (god) sås, o yussan fick friterad potatis med nån spinatgegga, som var supergo.

Namnnamnamanamnan.. vi va sååå mätta efter detta.. o såå nöjda:)

Men efterrätt ska det ju va med..



Nån bananpaj med valnötter o grädde.. den va supergod den med!
Sen toppade vi med en milkshake;)

Har nog aldrig vart så mätt:D





Kan varmt rekomendera detta stället om man ska till nevvan:)

Resten av veckan har ju vart både händelselös o händelserik på samma gång. Vi har vart runt med en kille som heter Hakan o hjälpt honom passa bilen i stan (man kan inte parkera vid byggnader utan att ha nån i.. då kör de bort den;)). Vi har även vart på Ikea o skaffat oss lite grejor till hemmet, exempelvis köpte vi en visp! Jag har trånat efter det i köket..

Sen så har ju lite andra viktiga saker hänt, men mest för Yussan då:)
Vi har farit runt o fixat papper o grejjat med transfers mm. Men nu äntligen har han fått allt registrerat, o är nu mer studerande vid De Vry University! Grattis:) Inte så enkelt som man kan tro, men klart värt det:)

Sen så kan jag ju berätta, att jag med största sannolikhet, kommer bli ägare till en fin liten macbook pro inom kort:) Ska bara vänta in lite studentrabatter mm.. weiii:)

Imorgon väntar ev ett besök till biografen, för som alla säkert vet, så har ju breaking dawn kommit ut på bio!! weii.. inte missa det:)

Detta va nog "allt" för stunden!

*Ciao*


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0