Macbook Pro <3

Ja nu har jag äntligen fått hem min nya vänn o följeslagare:)
Min gamla dator stendog ju för mig.. Yusuf försökte ju rädda den, men det gick la sådär tyvärr.. det va omöjligt:(
Men glad var jag att vi var smarta för några veckor sen, o spara ner bilder o några viktiga dokument iaf! Men alla filmer, musik o några tytagna bilder gick förlorade!

Jag va väl lite bitter o så, men nu när min nya skinande vänn är här, är allt det andra glömt;)

Vi köpte datorn på ett ställe som heter B&H (ägs av judar, så det är stängt tidigt på fredagar o stängt helt på lördagar), som är en stor elektronikbutik med helt grymma priser. Yussan hittade denna dealen av en slump. Dealen är då: En Macbook Pro för 999 dollar + en mjukvara (valde mellan tre olika), jag valde paralells, värt 90 dollar. Valde att få den hemskickad då man inte behöver betala skatt då (vet inte varför de kan göra så, men bra är det iaf. Sen är det även fraktfritt). Det vill säga att jag sparade nästan 400dollar. Ganska bra deal, el?;)

Så en dator som i svenska pengar e värd ca 13000:-, betalade jag ca 6500:- *nöjd*

Jag fick datorn 24 timmar senare, levererad till dörren. Jag satt hemma o väntade som en tönt, jag ville ju inte missa min dator..;) Va som ett barn på julafton när den äntligen anlände, o givetvis är allt dokumenterat;)











Tada:)

Jag har suttit här i två dar nu o försökt förstå allt.. o jag kan bara säga att det är så logiskt o enkelt.. LOVE IT! Visst, något förvirrad när man är van att göra på ett visst sätt:)


Efter nästan två dar inomhus så behövde jag komma ut o ifrån lite, så det blev en "fönstershoppingtur" på hatten i världens tråkigaste väder.. tacka vet ja stora klädaffärer som man kan gå i länge:)

Så här kan manhattan se ut från NJ när det e regnigt o dimmigt:



Om man inte ser det på bilden, så är det faktiskt så att husen är "kapade" av dimman. Ser galet ut live kan jag säga:)

Fönstershopppingen blev ingen sådan... hittade en madde klänning.. kunde inte motstå.. men 100kr kan jag nog klara av denna månaden;) Bilder på denna fina klänning kommer senare:)

Efter en varm dusch efter regn o kyla blev jag kaksugen. Lite nutella kakor fick det bli. Dock ändrade jag lite i receptet, o la i hackade valnötter. De gjorde dem lite "fulare" men smaken var lika bra som förra gången:)









En mycket nöjd man <3


Jag har ju säkert sagt att min man (alla turkar) älskar bröd! De blir lixom besvikna om man inte har bröd till maten el frukosten el vad somhelst.. Yussan säger att han inte bli mätt, "but honey, how can I eat whitout bread, im a grown man.." ;)

Såååå.. jag bakade bröd här idag!
Så jäkla gott! Direkt från ugnen till frukostbordet.. smöret som bara smälter.. mmm















Mysfrukost, med nyvaken man;)



Från detta till nått annat..
Det händer massor av tråkiga o jobbiga saker där hemma, som drabbat några av mina kära. Vill bara säga att jag tänker på er <3
Det är jobbiga tider för er nu men det kommer bli ljusare, miss u all o hoppas ni ska må bättre snart!

Puss!


*ciao*




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0