Julshopping o skol-letande!

Jag har vart seg denna veckan! Har inte hänt nått spännade direkt.. därav blogg frånvaro;)
Tänkte det var dax för en liiiiiten uppdatering iaf..

Har varit o handlat lite på det enorma Jersey Gardens Mall!
En av grabbarna här har bil så vi tog en tripp för o leta julklappar o handla lite:)

Vi kom dit rätt sent då det första shoppingcentret vi åkte till har söndags stängt.. andra gången vi glömmer o kolla öppetider innan vi åker.. Men det slutade ju med att vi åkte till detta enorma o fantastiska shoppinmecka! Vi kom dit typ vid 5, o började försiktigt ta oss i genom den första våningen.. Helt grymma priser på massor av märkes plagg o prylar. Folk va som galna! Det va julrea o sänkta priser innan jul.. dock vanligtvis bra priser endå:)

Efter typ 2 timmar va vi ur hungriga! Så vi käkade o pausade lite. Vi kom fram till att vi inte ens hade gått igenom halva centret än.. Kungsmässan släng dig i väggen;)

Vi la på ett kol för o hinna kolla resten, men vi misslyckades.. vid 5 minuter i 10 så hade vi fortf ca 25 procent kvar av centret.. galet! Men vi ska tillbaka snart igen:)

Jag hittade lite grejjer som jag har letat efter i a 3 månader nu.. så bra att jag äntligen hittade de! Kan inte avslöja vad, då det är presenter <3





(inte mina bilder, har lånat från kära google)


Vidare till nästa del av inlägget. Det är ju en anledning till att jag e här, o yussan är ju den största anledningen, men oxå att hitta en skola/utbildning. Jag har ju fullt upp med min utbildning på miroi, men jag lägger en del tid på att hitta nått här.. Det är ikke lätt ska ni veta. Skolor på denna sidan pölen är dyrt! Men jag har nog hittat några bra alternativ nu. Men de två mest intressanta är: Bergen community college o Brooklyn College! De har ok priser o är stora o bra skolor! Brooklyn College e ju iaf med i CUNY o de är bra:)





Jag ska ringa csn o kolla massor med saker o hoppas att jag fattar allt;) Mycket att ordna o mycket att fixa! Sen ska man ju kolla vad skolan behöver o sen även byta visum status! det ska gåå bra! Allt löser sig, som yussan säger varje dag "everything is going to be alright" ;D

Nu ska jag mata mig o min man innan gymmet!

*ciao*


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0