Julfest o Julgran o Julklappar o Jul..

Jul, jul, jul, jul, jul... I LOve Jul!

Känns dock jäkligt konstigt att inte fira hemma med familyn o käka mommys julmat mm. Men jag ska nog överleva hoppas jag;)
Jag har ju min julplan, så jag ska nog få lite feeling tillsammans med Yussan som aldrig firat jul, spännade:)

Jag va på en grymt rolig julfest i lördags, dock inga bilder från detta då min kamera e skit, o har vanliga batterier som dör hela tiden.. Men det var en fest med hur många som helst bjudna. Det va mina buddys Mayra, cheese o Danny som annordnade festen. De hade fixat käk o gjort det jättemysigt! De kallade festen för Cardi Party (cardigan party), o alla skulle ta på sig sin "tjusigaste" cardigan de hade i gardroben;)

Det blev att sjunga kareoke o snacka skit, mingla o dricka alkohol:) Jag hade ju lovat att ta med candy shots... klart jag gjorde turkiskpeppar shot!! svenskare kan det ju inte bli! Dock fick jag fuska o ta turkiska flaskor o salta bildäck istället, då jag inte hittade pepparn i svenska godisbutiken:( Alla var nyfikna o ville testa, men jag va snäll o sa att de skulle troligtvis inte gilla det o det kommer vara salt mm.. Ni skulle sett deras miner.. ASG! så roligt:) dock va det ju många mexicaner där o de gillar salt så de gick hem hos några få iaf;) Grymt roligfest!:D

Sen så träffade jag en tjej som heter Amanda på festen, o Hon var super trevlig o vi ska ut på lite julshopping i morra! Man vet aldrig va man kommer träffa för folk på fester, men kul när man ev kan hitta blivande vänner:)

Idag va jag o Yussan ute på ärenden inne på hatten, besökte hans skola o lämnade lite papper mm. Efter de så drog vi till Whole Foods o käkade (vi är helt jävla beroende av deras buffe), o sen vidare till Century 21 för o handla lite julklappar tlll Yussans family! (de firar inte jul, men de har typ julklapps grejj på nyår).

När man besöker vissa byggnade i denna staden måste man signera med sitt namn el visa leg mm. I just denna byggnade måste man göra allt.. + att man blir fotad o får en biljett för o ta sig in;)

Så här snygg kan man se ut då:

Lägg märke till hur de tsvat mitt namn.. haha.. men de misslyckades mer med Yusans ;)

På whole foods va det jul stämmning, o de gav ut små goddiebags med prover på deras kropp o hudvårds grejjor. Tack sa vi för det:)




Mycket skojjiga grejjor, men det bästa var badsaltet o läppsylet!

Julklapparna som vi köpte kan jag inte lägga ut här, då vi inte vill avslöjja nåt i förväg;)

Men nu till julgranen (som inte är en riktig julgran, utan bara massa grenar de satt i hop så de ser ut som en gran)
som vi hittade på vägen hem! De stod o sålde på gatan, pyntade o opyntade. Jag blev helt såld på dessa söta granar! Jag köpte en opyntad. Nu här hemma så kan jag säga att det stinker gran! o det på ett bra sätt:) sååå mycket julstämmning i grandoft!

Jag har pyntat den lite o gjort ett litet podium till den, så den kommer upp lite. Jag har dock inga ljus i den men det får va;) 

Så håll i er för här kommer granen o de två julkapparna som vi har, o väntar på:D













Så nöjd så;)

Sen fick vi ett litet julkort från familjen hemma i sverigeland i dag:D
Tog ett kort på detta, för jag kan ju se vem det är som har skrivit det.. Käre pappa;)





Han e la för söt! Gillar fina bilden a kalkonen!
Tack mamma o pappa:)

Sen vill jag bara säga: Pappa, håll dej frisk nu! O det gäller er alla andra där hemma med! Skrämm inte ihjäl mig här borta! Puss!

Nu är det dax för lite snacks i film med kärleken!

*ciao*


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0