Julen e här!

Detta kommer nog mest bli ett inlägg med bilder. Va ute o fixade ärenden på manhattan med mannen, o tog kort på alla möjliga julpynt vi hittade på vägen:)

Man märker att julen e nära, för 17 va turister det är överallt.. mer än vanligt då:/

De har öppnat en jättestor godis butik i hörnan på bryant park, har velat kolla in den ett tag o nu va det äntligen dax!
Väldigt klara färger o trevlig affär:) Stället heter Dylans Candy Bar!











Helt sjukt mycket folk där inne:) Massor av olika sektioner för olika sorters godis mm.
Kläder o skojjiga godisprylar. Najs!

Nu till utomhuspyntning som vi träffade på:









Gulligt va?;)
Alla juldekorationer är jättefina, mer fina live än på bild tyvärr.. Men man märker stoor skildnad på amerikanst julpynt/stämmning. Deras är mycket mer klara färger, mycket färger, ljus (lampor) i överflöd, glittriga skinande saker.. svensk julpynt är mer mossgrönt, grått o murriga färger. Vilket jag får säga att jag saknar lite. Allt känns juligt o bra här, men lite "plastigt";) Men jag är ju inte utan jul iaf o det är det viktigaste:D

Sen så har jag ju sagt att jag ska visa mitt senaste klädköp. Klänningen jag inte kunde motstå.. det stod madde på den;)



Sen så år ni på köpet min "fina" modell pose;)
Men visst är klänningen suuper söt?


Sen har vi nästa del i detta inlägget som kommer handla om min senaste bakning. Det blev 3 st olika sorters muffins, banan o valnötsmuffins, vanlij o kokos, o mixade vanilj o choklad muffins med choclatechips. Namnam.. bananmuffinsen blev kalas!













De blev smarriga som sagt, men dock lite tunna.. jag hade nog i förlite bakpulver, men jag ska baka nya snart igen o då brassar jag på lite mer;)

*ciao*

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0