Julafton i Amerikat!

Ja då va självaste julafton över o avkarad. Tråkigt, men det kommer ju en ny jul nästa år igen;)

Jag har som ni vet, inte firat julen hemma detta år.. vilket var konstigt, deppigt men endå rätt ok:)
Jag fick ju lösa det efter bästa förmåga, o göra det bästa av situationen:) Resultatet blev som jag hade hoppats på:)

Vi vaknade relativt tidigt för o vara oss (kl 12) ;) Jag va skit-trött men jag hade ju min plan som jag inte tänkte svika!
Jag snyggade te mej o julade till det i köket! Jag hade förberett till käk; Janson, köttbullar, prinskorv, ägg halvor, bröd, ost, skinka.. mm
Köttullar med nötkött, prinskorvar med nötkött, bröd med russin för o få lite julvört-känsla, skinka från charken på whole foods (som var honungsglaserad). Gott o fick julkänslan att in finna sig:) Men INGET slår mammas mat såklart!

Jag hade bokat en dejt med min familj på skypen vid 2 amerikansk tid (20.00 svensk tid). Mycket trevligt att alla var där. Mamma, pappa, camilla, niklas, farmor o madde (niklas love). Jag guidade runt i lgh här, bärandes på datorn för o visa granen o bordet som var juldukat mm. Sen hade vi Julklapps öppning med alla (jag o yussan öppnade våra julklappar som de skickat), o det va jättemysigt:)

Efter skype date o julpyntningen av bordet, så skulle yussan ut på stan för o gå på ett möte! Under den tiden så passade jag på att försöka göra ris a la malta.. vilket inte lyckades så bra;) Jag hade ju inget grötris här.. men jag hoppades på att det skulle gå att överkoka riset riktigt ordentligt. Men ikke;) jag fick tänka om o göra en form av turkisk rispudding med kanel o grädde istället:) resulatet blev mycket bra! Ingen risalamalta men juligsmak iaf:)

När allt var förberett o jag bara väntade in yusuf, så kollade jag på kalle ankas julafton o karl-bertil jonssons jul på datorn! Juuul!:)
Vid 4 kom han tillbaka o vi kunde äntligen käka:)

Här kommer lite bilder:







MYS! Jag fick inte min jul där hemma, men jag fick def min bästa jul med kärleken:)







Detta är våra Julklappar från min family! Jättefina, Tack:)



Efter fin middag, relaxade vi med vin o skumtomtar! (dock bara vin för yussan, då de tydligen har gelatin i skumtomtar?????)
Har tyvärr inga bilder på rispuddingen, men jag tror ni överlever;) Den var go i alla fall:D


Som vanligt så äter man ju ihjäl sig på jul.. så det såg jag till att vi gjorde även här!


Efter mat, dessert o vin, så var det dax för film! Jag hade planerat i veckor att vi skulle kolla på denna film.. Tomten är far till alla barnen:) Hade fixat den med engelsk text såklart, så yussan fattar nått;) Grymt rolig film. Man kan inte tro att den e så gammal som den är. Den håller än:) Yussan gillade den. Tur att han e lite openminded i bland.. haha:)

Paradisasken slukade vi under kvällen! så jäkla gott:)


Idag är det den 25 december, o det är i dag alla amerikanare firar sin jul. Det vill säga ALLT är stängt o det är totaldätt ute! Mysdag inne med andra ord:)

Sen får vi ju inte glömma, det är min käre fars födelsedag idag! Grattis pappi! <3
57 hela år blir han denna dag.. hjälp;) Fortf stilig som en 20 åring! haha
Jag e på jakt efter de perfekta presentera till pappa o mamma.. såvi får se va det blir.

Detta var juldelen av inlägget. Jag tänkte ta lite o uppdatera om lite annat oxå:)

++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++


Ja den 23 december fick jag leka frisör! :D
Me like! Yussan har haft väldigt långt hår ett tag nu, så han frågade om jag kunde klippa honom.
Detta blev resulatet:







Mycket nöjd! Ska bara fixa små detaljer i morgon. Men han blev nöjd o jag stolt:)


Jag tänkte avsluta detta inlägget med en liten kindpuss--------------->




God Jul O Gott Nytt ÅR!

*ciao*







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0