New York <3

Ja då va man hemkommen från den bästa resan någonsin!
Har aldrig vart på en resa då jag nästan lipat då jag ska åka hem.. Va hände lixom;)

Bjuder på lite bilder med info till:


Ja flygresan gick bättre än väntat.. jag va livrädd men jag överlevde o kännde mig som en van flygresande efter andra bytet:)



Vi bodde på ett helt ok hotell utan för new york (new ark).. dock inget jag rekomenderar.. massa toll avgifter som man inte tänker på när det gäller taxiresor:/ Detta är då jag den första kvällen innan vi skulle ta en bil in till staaan!


Detta är då helt fantastiska TimeSquare:)
Om man tittar noga på bilden så ser man ett nygift par som precis tagit ett bröllopsfoto.. massor som tittade på o tog kort!


Me and my Lovely sister;) Första utflykten som visade oss staden o frihetsgudinnan från båt!


Båtresan visade typ alla broar längs hela Hudsonriver, men denna är ju den finaste.. Brooklynbridge!


Vooollaiii ja detta är då jag o den tjusiga frihetsgudinnan:)


I våran lilla båtresa ingick oxå ett besök på MadamTussauds.. o där träffade vi många känndisar.. men den viktigaste såklart var ju Robert Pattinsson;) Närmare än såhär kommer jag nog aldrig:P


Vi va ju fyra blondiner som åkte på denna resan o jaaa.. det fanns ju vissa fördelar med det;)
Vi blev kallade för hilton wannabes av några killar som gick efter oss en dag dock.. så vi tog o kallade oss för team hilton;)


Va händer?


Ja detta var då Lisens födelsedag..;) vi spökade ut henne med riktigt najsiga kläder!!
U got to love NY<3



Vi firade födelsedagsmiddag på det tjusiga stället HOOTERS;)
saknade dock rullskridskorna?


Min fina syster! Bara älskar denna bilden:)



Den bästa shoppingen gjorde vi på Victorias Secret.. önskar så att den fanns i La sweden:)
Vi besökte nog den 4 ggr el nått!


Här annlände vi varje dag med tåget (NJ transit) New york pennstation:)


Taxi va ju spännande att åka kan ag ju säg;)
och att få tag på en.. man fick inte va blyg el tillbakadragen:P Ut i gatan bara!


Vi testade Starbucks inne på det STORA varuhuset MACYS!


Vi besökte ju givetvis stora "huset"
Ingen dålig utsikt..





Man ser ju vart Timesquare är iaf;)


Vi besökte ju såklart chinatown:) Det var spännande.. Vi hade tur som hade en guide:)


Lisen efter några öl? el va det drinkar?;)


Här är vi då (tydligen) på en bar som är med i sex and the city serien en hel del..
Vet inte om Mr guide visste nått om det el bara hittade;)


Då va vi på en cykeltur i Central Park.. väldigt turistiga;)


Vi var runt i parken innan våran Yusuf skulle komma o sällskapa med oss!


Här har vi då det fina TREkantshuset som jag så gärna ville se;) Mr yusuf gUide fixade biffen åt mig när vi va ute o strosade utan de andra flikkorna!


Detta är från andra sidan Hudsonriver (New Jersey).. va helt tagen när jag klev av bussen o såg detta!
Bilden är sjukt-dålig om man jämnför hur det ser ut live..

Denna bilden togs sista dagen i New York:(


Inga glada miner på flygplatsen.. hem till sverige va inte så poppis..


Men ganska glad över min fina I <3 NY kudde som gav mig en bra resa hem:)



Den bästa resan ever som sagt!!
Har mna inte vart i denna underbara stad så BÖR man åka dit o se den!!!

NYC<3





Kommentarer
Postat av: Jennilie

Sv: Får hem skorna om några dagar så då hoppas jag med att dom passar! :)

2010-10-06 @ 13:23:37
URL: http://dayswithjen.blogg.se/
Postat av: Jennilie

Vill också till NY!

Sv: Jasså?! Låter bra, jag är också sugen på beställa ett par av de skorna :)

2010-10-07 @ 23:30:48
URL: http://dayswithjen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0